Lekker cultuur snuiven - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Anne - WaarBenJij.nu Lekker cultuur snuiven - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Anne - WaarBenJij.nu

Lekker cultuur snuiven

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Februari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na een erg lange reis was ik dan toch eindelijk aangekomen in Ho Chi Minh City. Ik had met Ieke afgesproken bij de uitgang van het vliegveld. Niet verwacht dat daar nog een paar duizend mensen zouden staan. Gelukkig had ik al vrienden gemaakt met een Duitse meneer en hoefde ik niet alleen te zoeken. Uit het niets sprong Ieke uit de massa en ik was zo blij om een bekend gezicht te zien. Onderweg naar ons hotel heb ik me verbaast over de hoeveelheid scooters die hier rondrijden. Levensgevaarlijk maar je went er snel aan. Nadat we een beetje bijgekletst habben zijn we toch maar gaan slapen. We waren beiden niet helemaal lekker en besloten het ook de volgende dag rustig aan te doen. Ik heb die dag voornamelijk mijn bed gezien en onze hagedis (Angelo) op de muur. Ik wilde onze hotel baas even vriendelijk op de hoogte stellen van onze niet gewenste kamergenoot waarop ik het antwoord kreeg dat Angelo ons alleen maar wilde helpen. Hij zorgt er persoonlijk voor dat alle muggen worden opgegeten. Super lief vindt Ieke dat.
Na een verfrissende douche zijn we Pho gaan eten. Dit is een soort noodles soep. Heerlijk!maar best moeilijk om dat met stokjes te eten. Ieke is weer terug in bed gaan liggen want die had last van de kip die ze de dag ervoor had gegeten. Ik ben even met de Duitser op stap geweest. We hebben door de drukke straatjes gelopen, geld gepind (4 miljoen wel te verstaan) en een Vietnamese simkaart geregeld zodat ik jullie allen gewoon lekker kan bellen en/of kan berichtjes sturen. Op terug weg naar het hotel kocht de Duitser die trouwens gewoon Jens heet een grote groene vrucht. Dit werd voor hem gepeld en hij wilde dat ik het eerst zou proeven. Dit was echt het meest vieze wat ik ooit gegeten heb. Het is bijna niet uit te leggen maar het smaakte naar knoflook en uien maar dat zacht en drappig. De verkoopsters zag mijn gezicht en kon hier wel om lachen. Ze gaf me een Lychee om de smaak weg te spoelen. Lychees zijn nog nooit zo lekker geweest. Vooral als je ze overal vers kan kopen.
Vandaag was ik al vroeg wakker en ik besloot eens een lekker ontbijtje te halen. Hier kun je gewoon op straat van alles lekkers halen en het kost geen drol. Daarna zijn we vertrokken naar de Mekong Delta. Ik was meteen misselijk in de bus totdat ik een gigantische boeddha zag. Dit was onze eerste stopplaats. Er zijn op deze plek 3 gigantische witte Boeddha's! Volgens Ieke is dit niet erg speciaal maar ik vond het GE-WEL-DIG! Een aantal locals die me stonden aan te staren vonden mij net zo leuk als ik de Boeddha's. Ik denk niet dat zo ooit z'n wit en blond persoon gezien hadden. Nadat we alles gefotografeerd hadden en natuurlijk als laatste in de bus zaten gingen we verder naar de volgende stop. Hier mochten we honing, thee en van alles lekkers proeven. Natuurlijk in de hoop dat we iets zouden kopen. Maar wat wil je met z'n arme studenten. Opeens stond daar een man met een grote slang. Deze mocht je vasthouden. Nu had ik dat nog nooit gedaan en wilde ik dat ook helemaal niet maar wanneer krijg je nou z'n kans. Dus voor dat ik het wist had ik toch een slang om mijn nek. Zijn hoofd kwam langzaam op mijn hoofd af toen ik langzaam in paniek begon te raken. Ik heb de slang weer snel afgeven aan zijn baas.
Toen gingen we dan eindelijk in het bootje om over de Rivier te varen, Het was super mooi en we kregen allemaal een grappig hoedje op. Het was erg rustgevend. We hebben mooie foto's gemaakt.
Op de terugweg hebben we nog wat krokodillen gezien en hebben we kunnen zien hoe ze van cocosnoot snoepjes maken. Met de bus gingen we terug naar de stad en we hadden honger. We hebben nog even door de winkelstraten gelopen en zijn aansluitend gaan eten met 2 andere Nederlandse meisjes die Ieke al eerder op reis had ontmoet.Het was een heerlijk dagje met veel indrukken. Aangezien het hier 6 uur later is en ik morgen weer vroeg op moet zal ik het hierbij laten. Jullie zullen snel weer van mij horen! Liefs Anne

  • 13 Februari 2014 - 19:57

    Ciska Malaihollo:

    Wat stoer Anne dat met die slang. Mooie foto's. Geniet van je reis en pas op met het op straat eten. Zou zonde zijn als je darmen op hol slaan. Groetjes.

  • 13 Februari 2014 - 21:47

    Inge Pattisalamuw:

    Zo te zien hadden die krokodillen ook wel zin in wit en blond.
    Veel plezier.
    Lieve groeten.

  • 20 Februari 2014 - 09:42

    Mieke Polderman:

    Leuk om te lezen zeg en om de foto's te bekijken! Echt stoer idd met die slang, had ik noooooit gedurfd, brrrrrr. Heel veel plezier verder! xx

  • 20 Februari 2014 - 14:45

    Didian:

    Hej Anne,

    Wat leuk leuk leuk om je reisverslag te lezen en je foto's te kijken! Het ziet er prachtig uit en ik vraag me stiekem af of je vieze vrucht in het Indonesische doerian heet...
    Nog heel veel plezier en geniet ze!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

10 februari vertrek ik naar Vietnam. In Ho Chi Minh city zal mijn lieve vriendinnetje Ieke op mij wachten om samen naar het noorden te reizen. Wat we onderweg allemaal tegen komen zal ik proberen bij te houden in dit reisverslag zodat degenen die dat leuk vinden me kunnen volgen. 4 maart zal ik me weer teug op Nederlandse bodem bevinden.

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 2926

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 04 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: